İnşa, okul öncesi çocuklara hizmet veren okullar için destek sağlayan bir eğitim ve danışmanlık hizmetidir. Hızla akan zamanın doğal bir sonucu olarak değişen öğrenci ve veli profiline eşlik edebilmesi için uygulayıcı okullarına yol arkadaşlığı yapmaktadır. Klasik yöntemler yerine insan fıtratına daha uygun, daha gelişmiş, zengin kaynak ve teknikleri içeren çocuk dostu müfredat sistemiyle öğrencilerin kendi öğrenmelerini sahiplenmelerini sağlar ve hızla değişen bir dünyada fark oluşturacak becerilerin gelişimine zemin hazırlar.

36-72 ay arasına uygun özgün bir müfredat sistemi sunan İnşa, 0-6 yaş aralığında beyin gelişiminin büyük ölçüde tamamlandığı, karakterin oluştuğunu gösteren araştırmaların bilinciyle merkezine kimlik gelişimini almıştır. İnşa Erken Çocukluk Programı, çocukların program boyunca karşılaştıkları öğrenme fırsatlarıyla birlikte, kimliklerinde önemli değişiklikler oluşturmasını hedeflemiştir. Bu değişiklikler yedi başlık altında toplanmış ve program içinde ”İnşa Kimliği” olarak adlandırılmıştır.  Yolu bu program ile kesişmiş olan tüm çocukların gelecek hayatlarında “Değerlerine Bağlı”, “Kendini Yöneten”, “Kendine Güvenen”, “Üretken”, “Aktif Katılan”, “Etkili Öğrenen” ve “Ekolojik ve Sosyal Bilinçli” olmaları beklenmektedir.

Gelişen teknoloji ile insanı insan yapan en önemli ayrıcalığın değer sistemleri olduğu her geçen gün daha iyi anlaşılırken bunu en erken yaştan itibaren çocukların hayatına entegre etmelerini önemseyen İnşa; sevgi, saygı, sorumluluk, güven, adalet, empati, yardımseverlik ve çalışkanlık olmak üzere insan hayatı için temel öneme sahip olan 8 kök değeri; düzenli, bilinçli ve tasarlanmış olarak oyun ve etkinliklere yerleştirilmiş, çocuğun gelişimine en uygun forma sokarak deneyimlemelerini sağlamakta ve program boyunca pekiştirmektedir. Bu bilinçli çalışma ile yalnızca değerler eğitimi ya da maneviyat derslerine sıkıştırılmayan, hayatın her alanına yayılan bir yaşam tarzının ve kimlik gelişiminin temellerini atmaktadır. 

İnşa Erken Çocukluk Programı; esnek, değişikliklere uyum sağlayan bir temele dayandırarak kendine özgün olarak yapılandırdığı anlayış ile bir sınıfın, bir öğretmenin tüm eğitim süreçlerine rehberlik etmekte ve bir okulun daha nitelikli, kaliteli ve sürdürülebilir bir hizmet vermesine destek olmaktadır. Bu doğrultuda danışmanlık süreci ile programın kalitesini artırmayı, uygulanabilirliğini kolaylaştırmakta ve takip etmektedir. Her okulun kendine özgü yapısı çerçevesinde programın yürütülmesi için modüllere yönelik  verilen danışmanlık hizmetleri ve içerikleri şu şekilde sıralanabilir: 

  • Her tema için her okula özel planlanan ve uygulamaların bire bir olarak değerlendirildiği ve bir sonraki tema için hazırlıkların konu edildiği değerlendirme toplantılarının yapılması

  • Program uygulayıcılarının yorum, istek ve ihtiyaçlarının takip edilmesi

  • Yılda bir kez gerçekleşen kurum ziyaretleri ile yerinde gözlemler ve sürekli gelişime yol gösteren geri bildirimler ile kurumların dönüşümünün gözlemlenmesi ve desteklenmesi

  • İnşa Akademi kapsamında her ay bir öğretmen eğitimi ile yıl boyunca süregelen eğitim gelişim faaliyetleri düzenlenmesi

  • Her ay çocuklarının gelişimi için onları daha iyi nasıl destekleyebileceğine ilişkin ipuçları taşıyan “İnşa Aile Buluşmaları” organize edilmesi